onsdag, november 29, 2006

Och så var det vintermodet

Det här är en nöduppdatering efter som inlägget jag håller på att skriva bara blir större och större. Det kommer ut när det är klart men tills dess så tänkte jag underhålla med lite nutidsfenomen.
Marlboro lanserade nyss en ny cigarett: Marlboro Wide. Ciggen är kortare och tjockare (som tyskar ungefär) och enligt en annons för produkten jag såg i en grossisttidning på jobbet (ibland ringer vi till facktidnings prenumeranter, då fins tidningen att titta på så man jag veta vad jag pratar om) utlovas en helt ny rökupplevelse för svensken. Lagom till att Bondfilmen promoteas för fullt så är KGB de enda som kan ta vara på hypen ordäntlgit och förgiftar en gammal avhoppare med någon slags radioaktiv grej. Det är fullständigt genialt ur massmediesynpunkt. Att de sedan även förgiftar metros huvudkontor i London är ännu smartare.


Topp 5 rökupplevelser:
1. Rökbomben
2. förbannat lagrad whiskey
3. petflasksbongen
4. crack
5. Spontan självantändning
Bubblare:
Burnout rök, Malboro wide.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kort, men lika intensivt som ett hjälmlöst störtlopp eller ett bungyjump-hopp med laktrisremmar istället för gummisnören. Veckans ord: "oprdäntlgit"

10:11 fm  
Blogger Gustav said...

Mmm, eller hajboxning och 100 meter häck på ett kinesiskt minfält.

Problemet är ju dock at Wides kom för typ 2 månader sen!!!

2:06 em  
Blogger Jocke said...

jag har hört det, man jag viste inte det när jag skrev inlägget. har fortfarande inte sätt dem i någon affär...

10:46 em  
Blogger lord_mandrill said...

tycker jocke ska fixa ny frisry

10:53 em  
Blogger Jocke said...

nu är texten retucherad för att bättre överensstämma med verkligheten.

10:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home